Saturday, September 26, 2009

bukan H1N1

symptom2 yg dialami:

1) sakit tekak yg melampau
2) mulut amat pahit n payau
3) kepala sakit nak mampos
4) selsema n idung tersumbat
5) batuk2 yg tak lepas ( sbb skt tekak)
6) temperature badan yg tinggi
7) kahak ijau
8) badan lemah gile

disebabkan keadaan2 di atas, maka umi terpaksa membawa aku ke klinik. yang peliknye, pekerje kat kaunter tu tanye nama aku sampai 3 4 kali, aleh2 kad kakak aku gak yg dia bagi kat doc. Doc tu plak konfidan gle tanye, skang dah form bape?? ade gaye form lagi ek aku ni. memang aweks mudes! =p selepas pemeriksaan, doc dengan yakin ckp, jangan risau...bukan H1N1 sambil tersenyum manis. dia memang tahu ape yang sedang berlegar kat pale otak aku ni. thanx sebab menghilangkan kemusykilan dan kerisauan yang melanda.

penyebab utama demam sebab terdedah terlalu lama pada cuaca panas. maklumlah, puteri lilin la katakan. dan yang kedua, terdapat nanah berhampiran tonsil ku. skang, demamku dah beransur pulih, tapi tekakku masih sakit.

notakaki: jangan merungut bila ditimpa ujian yg tidak lah seberat mana malah harus bersyukur. sebab kita masih lagi menjadi hamba yang terpelihara dan diingati oleh Allah. Sesungguhnya ujian dr Allah itu adalah nikmat. dosa2 kecil juga terhapus.

1 comment:

Anonymous said...

akak kaunter tu kurang sensitive pd low frequency rs nye..ko kne service sket telinga dye~
get well soon!!
mntk mc la..bly cuti lame2~