Saturday, June 13, 2009

campuraduk

Betul la org ckp. Idup ni xslalunye duke dan x slalunye suke. Kadang2 kite la manusia paling berduka on dat moment n sumtimes kite la manusia paling bahgie kat dunia ni.
Cume kite perlu mnjalani arus idup dgn baik dan tanpa rungutan. Tipu jike dikatekan aku xpnh sedy lagi tipu if aku ckp ak xpnh bahgie. In any moment even aku menangis mesti hujungnye diakhiri senyuman=)

tahniah my dearest fren coz already found sumone yg ley wat kamu lepak je ble de ngan dye. Aku gmbire tuk kamu. Jgn pk bnde lame lagi ye cayunk =). Aku tau psti kamu sedang senyum skunk. Tp sedikit xpuas ati coz tau 4 ari lewat =(. Camnepun aku gembire tuk kamu.

Duduk di tikar smbhyang mendoakan kesejahteraan org lain ade lah lbey baik drpd duduk di atas sofa smbl menyumpah seranah org. cume yg pasti kite xperlu sakit terlalu lame coz setiap org pasti ketemui kebahaiaan masing2. cume mase yg menentukan same ade cpt atau lambat. Itu yg aku perhatikan senario yg berlaku di sekeliling ak. Aku tumpang gembire 2 all people around me yg da jmpe diorng nye happiness.

Umur 21 mengajar aku byk erti idup (ayat skima sebntr) hehehe!!=p sblom ni aku pnh ckp mcm2 aku kene lalui ble aku msuk 21. tp sebnrnye smue 2 mmberi ak pengajarn. Diri mule sedar nape kite lalui semue tu n mule tiade rungutan tuk semue tu. Aku tau semue org akn lalui jln sukar dlm idup cume care kite berdpn dgnnye adelah berbeze. Itu yg paling aku pasti.

Berade sebulan di rumah tanpa melakukan ape2 kerje melainkan menjd separuh ‘maid’ di rumah adelah perkare yg paling mmbahagiekn sebnrnye =p. ayah n umi. Ditemukan oleh org lain tanpe sebarang cinta di dlm ati ttp bahgie kini. Umi, thanx coz jage ayh walaupun kdang2 ati kamu sakit disbbkn ank2 tiri kamu. Kupohon maap tuk itu. Pernah juge terpikir, ayah snggup jage arwah mak selame 10 taun dy sakit. Ssh tuk cari suami semulie dy kukire. Panas baran tp funny. Bak kate org kampong ku ayah ni ‘pongoh’=p.

Kite hanye mmpu merancang tp tuhan yg menentukan. Ini lah kate2 penyedap ati yg paling berkesn dlm idup aku. Pernah menangis kerane seorg lelaki xbermksud diri ini lemah. Tp ungkapan terima kasih ingin ku berikan sbb kamu byk mengajar sy walaupun byk gak bnde pahit yg diberi smpi kdg2 yg manis tenggelam mcn 2 je.

Tiade yg pasti dlm idup ini. 2 yg ak tau coz xsmue yg kte plan mnjdi. Contohnye cm nk g merewang di kelantan tp smpi skang masih berade di kampong padang jeri, gerik perak. Ape yg aku pandang di sekeliling umah aku adelah sungai n pokok2 buah buahan yg blom msk meranum. Kate ayah bulan 7. ntah smpat ak nk merase ke x aku pun xtau. Slalunye xsmpt (berckp ats pengalaman). Manusia ni cm buah jugak…mude, masak n last skali gugur. Cume care manusia diuruskan lbey proper ble da gugur….=) ape yg bley dikatekn adelah cube tuk jadi hamba yg paling bersyukur coz stiap kesushn yg kte rse, ade yg lagi perit idupnye drpd kte. Allah xkn pernh berenti manguji hambaNya kerna ini lah sebnrnye nikmat drpd Dia =).

2 comments:

Anonymous said...

tetbe aku trase ngn 2nd para tu..aku ke??hehehe~

needa zainuddin said...

to yarn: xyah terase2, mmg tuk kamu pon.hahaha!!=p