Monday, August 9, 2010

marah

minggu ni memang hektik. bukan sebab bz dengan study tapi bz dengan program. program yang tak seberapa kalau dihandle oleh orang berwibawa dan profesional, confirm best. honestly, program yang dijalankan memang bawah aku tapi memberi peluang kepada subcom tuk menerajui. aku yakin dia boleh. dan tepat sekali dia menghandle program dengan baik. lots of thank you tuk kamu. tapi malangnya, programnyang seronok boleh bertukar teruk jika disertai dengan golongan yang pro dalam membuat onar. pro juga dalam memijak dan menepis pijakn. pro juga dalam menyakitkan hati dan juga amat pro dalam meninggi diri dan bajet bagus.

apa yang aku dapat semasa menyertai program, honestly menarek dalam sakit. lebih kepada sakit jiwa aku rasa. aku akui aku tak banyak membantu tapi bukan kerana aku tidak mahu tapi banyak halangan jika hati mula mahu participate dengan baik. sejuta kemaafan daripada program manager. aku tahu kamu mula serba salah dan pening kepala dengan kerenah2 orang bawah yang juga rakan2 kamu.

bila aku di sini karakter aku amat berbeza dengan di rumah. di rumah, aku tak pernah menahan amarah. apa yang aku rasa aku hamburkan tapi di sini aku deal dengan orang asing. bukan darah daging sendiri yang amatlah tidak memahami aku. jadi, perangai2 buruk di rumah aku simpankan, pendamkan. aku bukanlah pro dalam menahan word2 yang kuranag ajar drpd keluar dr mulut kalau amarah aku menguasai. jadi, mulalah belajar tuk hormat orang lain dan mula belajar tuk sedar diri. hapuskan ego kat dalam diri tu dulu, then buang jauh2 sikap bodoh sombong tu. ni tuk kebaikan agar orang lain tak rasa apa yang aku rasa bila deal ngan korang.

weekend yang penuh dosa.

No comments: