Saturday, December 17, 2011

tak puas hati

bangun awal pagi dengan semangat berkobar2 tuk ke kelas. tahu ape jadi? class cancel. then memasang hajat supaya mock viva pon cancel tapi malang nye tidak. last minute preparation. mangharapkan dapat jawab dengan 50% baik sahaja. hujan amat lebat. bergerak ke kuliyyah dengan perasaan yang amatlah tidak rela.










mock viva berlangsung. finally this was a comment that i got:
"you have the knowledge and the answer about this but you're uncertain. so, please read more, do a revision more. and please be more serious"

sile fokuskan pada ayat "please be more serious". panjang hujah yang diberikan kepada saya dengan harapan saya akan appear dengan mode and muka yang lebih serous after this. so, response yang diterima bila berwajah serious pegi ni:

1) needa, senyum la sikit!!
2) needa, nape serius semacam ni?
3) needa, are you okay?
4) needa, ko nampak marah.

jadi, wajah ini yang akan saya wujudkan for the sake of my professionalism and nak menandakan saya serious. dan paling penting, lecturers or supervisors do not misinterpret keseriusan saya. thats me when i'm serious. most friends do not like it. and i'll do it if you wanna me to look that serious.


oh, btw. BTN seminar this morning memang menyakitkan hati. "saya bukan nak cakap pasal politik" but the fact is most of ape yang dicakapkan memang berunsur politik. kami masih student. ini tahap awal untuk sesi brain wash kah? and sesi membersihkan nama2 yang terlibat. itu paling pasti. dan memburuk2 kan pihak lain yang terlibat? i really hope that wasn't what BTN is.


sincerely,
upsetting girl
(because of yesterday and today) T_T

p/s: saya memang tak puas hati dgn diri sendiri dan dengan apa yang saya kena dengar pagi ni.

No comments: