Monday, November 23, 2009

saya di kampung

weeeee!!!! sudah sampai di kampung tercinta. rasa lama gile duk dalam bas tu sebab dalam pale otak asik pikir bile la nak sampai gerik. kalo abg jan beli tiket lagi awal kan lagi bagus. tak de lah berkurang ari aku berada di rumah. ingatkan bas ke gerik still wat sistem cam sebelum bulan pose aritu. takkan berenti di mane2 unless kat lenggong, lawin dan gerik. rupa2 nye berenti je tadi. hampeh! takde lah susah2 ayah gi tunggu aku kat lawin. tapi ok gak. takyah jalan jauh nak masuk ke kampung. sampai2 lawin je, bas tak sempat berenti aku da bangun. ni gara2 excited terlebey! natijahnya, aku hampir jatuh tersembam ke depan. inertia! hahahha! padan muka. tak menyempat sangat. turun2 bas, nampak ayah tunggu kat bus stop. tapi dy still pandang kat pintu bas padahal aku dah menuju ke kereta. pelik kan?? sampai rumah baru dy bitau kenapa. sebabnya dy tak cam muka aku. tetiba aku sedey. nak kata tak jumpa bertaun, gile tipu. alasan dy bagi sebab aku pakai selendang. gaya alasan cam tak pernah tengok aku pakai selendang je. macam2 btol tok din kesayangan ku itu. sampai je rumah, benda pertama aku buat adalah makan. biar pon hanya belaukkan ikan kedera masin goreng dan sambal belacan tapi berselera gila. tepat jam tiga terus masuk bilik dan beradu. sedap gile tido di atas tilam yang empuk dan hujan renyai2 yang menyejukkan. seronok!!! akibatnya, pukul 6 ayah dah bising2 sebab still berlengkar atas katil. biasalah, bukan selalu balik rumah nan permai ni. disebabkan kesejukan yang melampau dan air di bilik mandi pon sejuk cam air lam fridge, aku berkira2 nak mandi ke tak. tapi akibat sakit kepala dek tido yang melampau terpaksa lah aku mamdi jugak. seyes sejuk! tapi best. perkara paling mengagumakan aku, rumah aku kini dah mempunyai 2 bilik air. dulu awal2 aku bagi cadangan taknak tima. skang wat gak. alasan kukuh drpd to din sebab abg2 aku menggesa dek sakit tulang belakang nya itu. Anlene tak memberi kesan yang baik pon. skang berada di atas katil sambil berselimut. dingin btol malam ni. ayah dan umi dah lama lelap....

No comments: