Friday, November 20, 2009

post terbaru

masih berjaga walaupon malam makin tua. terpaksa menunggu bas selama sejam, ingatkan datang awal setengah jam, 30 minit je kene tunggu. rupe2 nye, die extend lagi 30 minit. bengang plus bengang yang amat sangat. bertolak pukul 3 pm tapi transit kat mane ntah area Kuantan gak tuk tukar bas, macam2 hal lah bas skang. harga tiket naik berganda2 tapi servis turun berganda2. hampeh! turun di pekeliling dan teros menuju ke monorail, terimakasih kepada 'kekasih lama' yang mengingatkan aku bahawa di situ ade monorail. kalo tak mesti turun di pudu lalu berjalan jauh tuk mendapatkan lrt. tiada sebarang masalah tuk menapak ke kl sentral. seperti berselilsih dengan teman sekolah tapi tak sempat nak menegur. masing2 sibuk mencari hala tuju ke destinasi. perot yang berkeroncong amat lama diisi dengan big mac di kl sentral. setelah kenyang, menuju ke lrt tuk teros ke kelana jaya. abang tersayang menunggu di situ. tiada kereta tuk mengambilku di pudu katanya. hanya merempit dari kelana jaya ke ttdi.

pemandangan dalam monorail biasa2 je. kebanyakannya orang yang baru balik kerja. tapi pemandangan di dalam lrt amat memualkan. menghadapi dua gadis gedik berbangsa lain dalam tempoh yang lama amat membosankan. memang sah dasar 'mencapub'. langkah terbaik adalah memalingkan muka ke luar tingkap. pemandangan malam lagi indah.

berita buruk. abang tersayang masih belum belikan tiket tuk pulang ke kampung. hampeh punya abang. rasenye dah pesan sebulan awal dah. tensi betol. baru bercita2 mahu bertemu ayah dan umi secepat mungkin. balik immediately pas exam, tapi still tersangkut di kl. kl tidak indah. itu pasti. amat tidak indah especially bile hati and otak dah kat umah.

NAK BALIK GERIK!!!!

No comments: