Thursday, October 15, 2009

marah sebenarnya

kalau kamu rasa diri kamu hebat itu hak kamu
kalau kamu rasa diri kamu sentiasa betul itu juga hak kamu
kalu kamu rasa diri kamu sopan tapi orang lain kurang ajar
itu tetap hak kamu
tapi jangan terlau menyanjung diri
tapi jangan rasa diri terlalu sempurna
tapi jangan sampai orang meluat dengan kamu
jangan fikir ikut kepala angin
jangan fikir orang lain selalu salah
jangan menyampah dengan orang lain
kalau taknak diri disumpah seranah
tolonglah sedar
tolonglah...aku pohon
aku tak sempurna itu aku tahu
aku tak cukup baik itu aku tahu
aku juga kurang ajar aku tahu
kalau kamu fikir kamu ada hak
orang lain pun punya hak yang sama
kalau kamu mahu diri disenangi orang lain juga begitu
kalau kamu mahu orang lain hormatkan kamu
orang lain juga begitu
tak siapa mahu dicela
tak siapa mahu dipandang hina
kalau kamu rasa kamu penat
orang lain pun dah cukup tenat
TENAT DENGAN KAMU
--------------------------------------------------------
tak siapa sempurna kat dunia ni
jangan pandang hina
jangan jahat mulut
jangan mengata orang
pandang diri dulu
lihat tahap kita di mana
jangan adili orang pada pandangan mata diri
tapi sama2 berdoa NUR menyinari diri
tolonglah...aku pohon
pohon kamu sedar
kerana tuk menegur kamu aku tiada hak
tidak cukup tegar
tidak cukup sedar
masih muhasabah diri
bila bersendiri
SEDARLAH DIRI

No comments: