Monday, July 13, 2009

banyak kisah~

semalam, keluar bersame2 lini, zakiah dan aima. mau berkelah di TC. maka, cita2 kami tuk ke TC pon tercapai. membeli makanan fevret masing2, lalu bersimpuh di atas pasir di tepian pantai. syahdu betol suasane nye =) makan dengan bahagia sambil mendengar lagu2 yg menarek! tiba2, terpandang lampu berkelip2 di langit, jari pantas menulis mesej tuk azy tersayang.

aku: azy, kitorang nampak pakwe ko! =p
azy: sape lak?
aku: ngah terbang, lip lap lip lap lampu flight dy
azy: ceh! kenekn ak ek

kemudian, dengan bahagie nye membuat photoshoot di TC dengan menggunakan kamera nsetku yg tak berape canggeh. tetibe terkenang kamera jaedo yang aku xtau gune tu. hahaha!=p tunggu duet berkepuk2, baru mampu. lagi beberape minit nak ke pukul 11, merelakan diri tuk pulang. semase pulang, tetibe sebuah lori besar memotong kerete kecil pinjaman kami. lalu zakiah berkate, "rase terpinggir bile lori potong" make, satu kete tu penuh dengan gelak yg berdekah2.

---------------------------------------------------------------------------------

di ecm :

aku: z, ak nak beli flip flop
z: ok, jom ak teman
aku: tolong aku pilih
z: yang ni lawa
aku: k ah, amik yang ni

di bilik:

lini: nida, lembut ek flip flop ni?
aku: a'ah sedap

beberape ketike,

aku: lini, ni flip flop ko ek yg wrne pink kat luar ni?
lini: bukan ah, ko punye!
aku: ek...?? rugi nye aku beli yg baru!! aku ingat ko punye!
lini: tu yg aku pelik ko bl baru
aku: aku terkilan....!!!!!! duit ku melayang!! huk3!=(

---------------------------------------------------------------------------

hari2 sebelomnye,
memandang flip flop pink di rak kasut. kepelikan kerane lini tak memakainye. lupe ingin bertanye. mau pakai, tapi memikirkan akan dipandang serong kerane memakai yg bukan empunya. lalu, bercadang membeli flip flop baru. tidak ingat dan sedar langsung bahawe flip flop itu aku yg punye. haisy~

moralnye : tidak perlu membeli barang yg warnenye bukan fevret, nnt kerugian.huhuhu~

2 comments:

HJCHOT said...

moralnya...baca pung x syok.

needa zainuddin said...

komen yg memberansangkan dr bapak sedare aku!hahaha!!