Sunday, November 28, 2010

dubai

dah 5 hari kat dubai. macam2 benda dah buat starting 1st day kat sini. sampai2 umah my bro, aku tros flat. tido sampai pagi esoknye. then dalam pukul 11 pagi did shop some groceries with my sis in law. merasa la berjalan2 area rumah diorang kat marina al majara ni. kawasan yang luas, bersih and tak sesak. bali barang2 dapur pon dah abes UAE398. bapak mahal kan? tak faham btol. pada hal duit sini lagi murah dr malaysia tp harga barang berganda2 mahal. sentap tengok harga barang. then malam abg gee bawak jalan2 makan kat marina mall. nice view. tengok yatch orang2 kaya bersepah. oh, kat sini kete audi diorang wat cam prebet sapu je. tp kat malaysia nak beli satu pon nak mati. kete toyota vios bersepah jadi teksi. hmm...kagum dan hebat. haha! second day pegi meronggeng di emerate mall. ye ke? ntah la..tak sure. rasenye ye. sini banyak sangat mall. my sis in law tanye aku apa 1st impression aku pada dubai dan dengan jayanya aku menjawab, kl version lagi maju dan tenang.haha! mantap! aku suka. aku suka tengok bangunan kat sini. tinggi n cantik2. especially bila malam. lampu2 menyinari. my room kat sini betol2 depan bangunan ape ntah. yang penting tinggi. abg gee bawak pegi Wok. elok2 area rumah nampak tenang. pegi situ ramai gile orang melepak kat restoran2 exclusive. haha! mana tak exclusive nye, nasi goreng bodoh sepinggan pon harga sampai 20 dirham. baik beli kat kafe UIA rm3.50 dah boleh dapat nasi gorang USA dah. jap! emerate mall 3rd day ar rase. tak kesah la hari ape pon tapi kalo nak tengok wayang kat situ 50 dirham per person. tu dah boleh bayar tuk 4 adults n 1 child dah kat mid valley. kalo nak compare harga memang tak enjoy ar. ni lah kata2 abangku. gile la idup kat sini. huhu! 4th day kitoramg meredahkan diri ke as-suq. konon2 nak beli macam2. sekali, keychain paling murah pon 15 dirham. hahah! memang berangan ar nak beli benda2 menarek yang lain segala bagai. so, cuci mata je la jawapannya. sentuh2 sikit. then tangkap gambo pastu say bye2. itu je la yang mampu. 5th day kat sini kitorang pegi dubai mall. the biggest mall kat dubai. emirate mall dah jatuh no 2 after dubai mall ni wujud. then naik burj khalifah. bangunan tertinggi kat dunia. sempat la mengompare-ngompare semua bangunan kat dunia ni. klcc no 6. ok la kan? takde la jaoh sangat kan??hehe! memang tinggi. tangok bawah rasa cam nak mati. memang tangkap gambo sakan ar. biar ar muka tak comey pon, kenangan mesti ada. betol la orang cakap dunia dah nak kiamat. mana taknya, bangunan semua nak cecah langit dah kat sini. abg gee leh cakap lagi, ntah2 bape ramai mati nak buat burj khalifah tu. gaya cakap macam nak buat burj tu sama cam buat taj mahal je.haha! memang tak duk diam selama 5 hari. hari2 kuar. sampai, aku buat ayat nak duk umah senyap2 tengok cite je. penat la. then of course la abang aku cakap rugi. bayar tiket flight mahal2 nak duk umah je.hehe! erm..aku suka train kat sini. semua laju2. laju dari monorail kot. ntah la tp lagi selesa la. nak tunggu train semua dalam aircond n takde satu pon peminta sedekah yang bersepah2. tempat2 dia pon bersih. hope one day malaysia pon camni gak. haa...kat dubai mall tadi kitorang tertarik ngan x-box. menarek gile. aku tak tahu dia detect pergerakan kita macam mana. pernah tengok csi kan. yang tarik2 file kat screen tu. camtu ar cara nak main dia. padahal, 3 kaki jaoh dari screen. nak menari aerobik pon best.haha! uuiihh! panjang nya aku membebel kat sini. aku ada lagi 11 hari kat sini. hope sepanjang kat sini macam2 lagi boleh buat even malas sikit nak kuar umah. hehe!

chow! assalamualaikum!!

2 comments:

Anonymous said...

gmbor2!

needa zainuddin said...

blk mesya ar upload.huu~